Saturday 10 November 2012

USRAH TAUTAN HATI


Tanggal malam jumaat bersamaan dengan malam khamis yang lalu, dapat satu info yang Kak Ha nak adakan Usrah untuk pertama kali di rumahnya..
WOooooo.. woooo.. sangat eksaited dengar..

Daripada hari ahad di ekspo buku islam ada jumpa degan Kak Ha dengan seorang sahabat yang memang peminat setia Kak Ha. Segalanya tentang Kak Ha dia tahu, rapat jugak lah dengan Kak Ha.. Terima Kasih Allah kerana kau hadirkan insan-insan yang baik dalam hidup. Really appreciate this ukhuwah.



Sayangnya tak dapat menghadirkan diri malam tu atas sebab-sebab tertentu..
Tapi Alhamdulillah dapat jugak sedikit perkongsian yang di coretkan oleh salah seorang ahli usrah iaitu Kak Aimuni Marjono.. Meh la sama baca perkongsian daripada beliau..
(Sila jeles ye) -_____-



Sedikit perkongsian dari Usrah Tautan Hati

Persaudaraan - “Wajiblah cintaku (cinta Allah) bagi orang yang berkasih sayang kerana Allah”

Pada mulanya kami dibahagikan kpd beberapa kumpulan mengikut lokasi..ramainya dari Gombak..tak sangka majoriti yg tinggal di Gombak..pelajar UIA yg memonopoli rasanya..Alhamdulillah,

Usrah bermula dengan sesi taaruf..kemudian kami diminta bernasyid beramai2 la
gu tema yg membangkitkan semangat iaitu lagu Amalulillah dari kump Shoutul Amal..

Lepas tu baru kami diminta duduk dalam kumpulan dan start counting dari 1 sampai org yg terakhir..ustazah fatimah syarha meminta kami menulis 'Apa yang sy inginkan' dan 'harapan pada sahabat'..semua memerah kepala fikir apa yg diinginkan dalam hidup..kemudian kami diminta menampal kertas tersebut pd belakang pasangan..dan yg paling bestnya, kami kena tulis 1st impression kami pd semua sahabat baru yg join usrah td..so, macam2 impression yg kami dapat..pelbagai pandangan pertama yg diperolehi..alhamdulillah, ikatan kami tertaut time ni..berjalan2 tanya nama, umur, belajar kat mana, kerja apa..mmg sportinglah geng2 usrah ni..syukur..

Teringat kata2 ustazah fatimah syarha tadi, kalau selama ni kita tanggung masalah dan rasa seorang2 dalam halaqah dan usrah ni, kita boleh berkongsi..kuatkan ikatan dan mantapkan iman..insyaAllah..jalan menuju Allah ini akan lebih indah andai dihiasi keikhlasan dalam persahabatan..

Harapan sy, semoga usrah tautan hati ini bukan yg pertama dan terakhir..terkadang, kita perlu mencari corak hidup sendiri, sahabat sendiri dan olah ia menjadi sesuatu yg tersangat penting pada hati..


*InsyaAllah ada lagi .. yg berkesempatan (tak bkesempatan macam ambe nih.. hnya mampu jeles tahap KLCC tower baca post ni.. tiada aral kita DATANG ye.. :)

suka sgt kalimah dri mulut Kak Ha bila slsai bersalam dgn bliau ahad lps di Ekspo buku Islam "SAYANG AWAK KERANA ALLAH" ♥♥

No comments:

Post a Comment