Saturday, 22 October 2011

GEMBIRA..DALAM DUKA..UHUK! UHUK

Actually lame beno biarkan blog ni berhabuk..then terjumpa pulak dengan picture my duda..huhuhu..kenangan lama..kenanagan manis..manis ke?
masin adolah jang!

Seorang wanita adalah pelengkap dan sememangnya istimewa di sisi seorang lelaki , tetapi ingatlah wahai lelaki...kamu sebenarnya adalah istimewa disisi Allah, maka dengan sebab itu DIA mengangkat kamu menjadi
pemimpin...maka dengan keistimewaan itu, JAGALAH dan HARGAILAH wanita sebaik-baiknya. supaya kelak masing2 lelaki dan wanita dapat pulang mengadap Allah dalam keadaan istimewa disisiNYA..
sweet nye.. ok ! paaaap!
cinta..mesti ada la mulut-mulut ..yg kata "pasei pe la nak buat entry pasal cinta..gatei la tu..woot~~woot..jaga-jaga..well saya REMAJA..bila CINTA datang masa dan pada waktu ini..itu lumrah kerana CINTA ADALAH FITRAH..cuma pandai mengawalnya..
Allah kan ada~~my TRUE LOVE..
kali ni ada jugak la nak selitkan doa.. bagus tau kalau kita minta pada Allah..
Allah kan Maha Mendengar.. orang kata D.U.I.T (DOA+USAHA+IKHTIAR+TAWAKAL)

*DOA YANG TAK PATUT..ISH MEMANG TAK PATUT..
psss~~ada yang buat ke??ekekeke..
Doa Bertemu Jodoh .

Bismillahirrahmanirrahim .
Ya Allah ,
kalau dia memang jodoh ku . Jodohkanlah .
... Tapi kalau bukan jodoh ku , jodohkanlah jugak .
Jika dia tidak berjodoh dengan ku , maka jadikanlah kami jodoh .
Kalau dia bukan jodohku , jangan sampai dia dapat jodoh yang lain , selain ku .
Kalau dia tidak boleh di jodohkan dengan ku , jangan sampai dia dapat jodoh yang lain
Biarkan dia tidak berjodoh sama seperti ku .
Dan saat dia telah tidak memiliki jodoh , jodohkanlah kami kembali .
Kalau dia berjodoh dengan orang lain , putuskanlah !! jodohkanlah dengan ku .
Jika dia tetap menjadi jodoh orang lain , biar orang lain bertemu jodoh dengan yang lain dulu , dan jodohkan kembali dia dengan ku .
Nak . . . nak . . . sangat-sangat nie !!
Memang korang ada PENYAKIT HATI la kalau ini macam puun~~
huhuhu..

doa yang sebaiknya~~
“Ya Allah, Tuhan yang Maha Memiliki Rahsia, Tuhan yang Maha memegang kasih sayang seluruh jiwa kami, Tuhan yang Maha Penentu, Tuhan yang Maha Menyatukan jiwa-jiwa kami, ya Allah, aku merupakan hamba yang lemah, hamba yang tidak mampu mengawal diriku daripada fitrah seorang manusia yang memerlukan teman, memerlukan kekasih, memerlukan suami/isteri, memerlukan keluarga.
Ya Allah aku tidak mampu menahan diriku daripada terjeremus ke dalam kemaksiatan. Ya Allah, jika masanya telah tiba, jika apa yang aku mohon ini merupakan sesuatu yang terbaik disisiMu ya Allah, terbaik buat agamaku ya Allah, terbaik buat diriku, keluarga dan seluruh mukminin dan mukminat ya Allah, maka aku memohon kepadaMu ya Allah agar aku ditemukan dengan jodoh yang terbaik di sisiMu ya Allah. Setiap yang terbaik di sisiMu ya Allah, pasti terbaik buat diriku ya Allah.
Namun ya Allah, jika masanya untuk dipertemukan dengan jodohku belum tiba ya Allah, maka ya Allah, aku memohon kepadaMu agar Kau tunjukkan jalan-jalan untuk aku memiliki jodohku ya Allah. Aku memohon agar Kau tunjukkan aku tuntutun-tuntutanMu yang perlu aku lakukan untuk memiliki jodohku ya Allah. Ya Allah, Tuhan yang Maha Memakbulkan doa, Tuhan yang Maha Penentu jodoh, ya Allah jauhilah aku daripada kemaksiatan, jauhilah aku daripada perkara-perkara yang tidak dapat memberikan manafaat, jauhilah aku dariapda perkara-perkara yang Engkau murkai dan perkara-perkara yang menyesatkan diriku ya Allah.Ameen~~

Uiit asal panjang sangat?? OOoo..call member lama-lama bukan main..
nak CALL Allah banyak cekadak pulak..inilah dia manusia..amboi~amboi...
kalau tak sempat sangat nah..
doalah gini
"Ya Allah seandainya dia(sebut nama si fulan)
telah kau catatkan untukku di lauhul mahfudz ..
satukanlah hatiku dan hatinya...
dekatkan lah aku dan dia..
tapi Ya Allah seandainya dia buakn untukku dan tercipta untukku..
dan bukan aku yang layak untuk menyempurnakan sebahagian agamanya...
maka jauhkanlah kami..jauhkan lah kami dari rasa kecewa...
amin..amin .ya rabbal alamin.."


tengok gambar ni mesti siapa-siapa yang kenal aku..akan ketawa kan??kan??
huhuhu...
doakan kbhgiaan DR SMS n DR LINA... AMEEN~~~~


untuk entry kali ni.. tiada apa-apa sangat nk di kabo nye!! huhuhuhu.....ida~ida~ :p
buat kawan yang berkahwin..SELAMAT PENGANTIN BARU..sempurna jua sebahagian agamamu......
DAHSYATTTTTTTTT! je tajuk entry ni... LIKE IT~~!!!

No comments:

Post a Comment